In Front of Me

Video Game, 2021

 

 

 

A creature that was isolated in a room hoped to escape but she understood how dangerous it would be to leave the room.

Eventually her body started to transform and one day she became water and escaped down the drain.

On another day she became the wind and flew out the window to see her family and loved ones who are far away.

 

 

 

※ It was inspired by two women who were living under COVID-19 restrictions.

One of them is a woman from the Philippines who moved to Japan.

She usually visits her home in the Philippines about once a year, but is now unable to return home due to the effects of COVID.

In the meantime, her father, who was still living in the Philippines at the time, has passed away.

She was eager to go back home and visit her father, but couldn’t because of travel restrictions between Japan and the Philippines.

 

My other friend is a Uyghur woman who also moved to Japan.

Both of her parents are in the Xinjiang Uyghur Autonomous Region and are not allowed to see her.

Their only authorized form of contact is through letters and packages.

She still can’t see her father who she misses and wants to see very much.

 

 

Music: Yusaku Arai

部屋に閉じ込められた生き物は、そこから出たいと願った。しかし、部屋から出ることがいかに危険なことか彼女は理解していた。

そして、ついに彼女の身体は変形し始めた。ある日は、水になり排水口から外へ。またある日は、風になり窓から外へ。

離れた地にいる家族や恋人に会うために、彼女は夢を見続ける。

 

 

 

※ この作品は、コロナウイルス渦のフィリピン人の女性とウイグル人の女性の話を元に作られました。

1人は、日本に移民として引っ越してきたフィリピン人の女性です。

彼女は、普段1年に1回はフィリピンの実家を訪れていました。しかしコロナウイルス渦の影響で家に帰れなくなりました。

その間に、フィリピンに住む彼女の父親が亡くなってしまいました。

彼女は父親に会いに家に帰りたいと熱望しましたが、日本とフィリピンの入国・出国制限の影響で帰ることはできませんでした。

 

もう1人の私の友人は、日本に難民として引っ越してきたウイグルの人の女性です。

彼女の両親は、新疆ウイグル自治区におり娘に会うことはできません。

彼らが許されている連絡手段は、手紙と小包だけです。

彼女は今でも会うことが許されない両親に、とても会いたがっています。

 

 

音楽:荒井 優作